Match Match Ensemble
został założony w 2022 roku przez dyrygentkę Liliannę Krych pod auspicjami Warszawskiego Towarzystwa Scenicznego.
Zespół wokalny tworzy grupa profesjonalnych śpiewaków o rozmaitych pasjach muzycznych, pracujących na co dzień w różnych instytucjach kultury. Łączą ich wspólne zainteresowania w zakresie poszukiwań w obszarze muzyki współczesnej, dawnej i operowej. Członkowie MME posiadają bogate doświadczenie koncertowe i sceniczne, występują zarówno jako soliści, jak i artyści zespołów kameralnych i chórów, część z nich posiada także praktykę dyrygencką. Różnorodność doświadczeń służy wzajemnej inspiracji i pomaga w odnajdywaniu nowych, unikatowych jakości dźwiękowych oraz rozwijaniu umiejętności i wrażliwości, niezbędnych do świadomego wykonywania muzyki zespołowej.
MME współtworzy wartościowe, ambitne projekty muzyczne i te z pogranicza sztuk. Szuka niezagospodarowanych plam, utworów i nurtów nieobecnych lub rzadko obecnych na polskich scenach i estradach. Zespół nie stroni od eksperymentowania oraz poruszania nowych tematów, w tym również aktualnych i kontrowersyjnych. Swoją działalnością wpływa na zmianę postrzegania muzyki klasycznej jako dziedziny dla wybranych, do zrozumienia której należy być znakomicie wyedukowanym i uwrażliwionym. Rozszerza trendy i obala schematy, obarczające szeroko pojętą sztukę wysoką.
Bezpośrednim impulsem do założenia zespołu była inicjatywa kuratora Michała Mendyka, aby zorganizować pierwsze w Polsce wykonanie nagrodzonego muzycznym Pulitzerem utworu Davida Langa the little match girl passion (2007). W tym celu dyrygentka Lilianna Krych zebrała młodych, profesjonalnych warszawskich śpiewaków. Nazwa zespołu nawiązuje do pierwszego przygotowywanego utworu, a także do połączenia – „match” – idealnego stopienia głosów i skrzyżowania myśli, niezbędnego w wykonawstwie muzyki kameralnej i zespołowej. Pierwszy koncert – a właściwie dwa wieczory podczas 65. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień – okazały się sukcesem, opisanym m.in. przez Michała Tomczaka i Urszulę Świątek w czasopiśmie Glissando: „Koncert w Komunie Warszawskiej z muzyką Corneliusa Cardew i Davida Langa dostarczył jedno z moich ulubionych przeżyć festiwalu, a zapewnił je Match Match Ensemble, Radical Polish Arkestra i Teatr Bezdomnych.”
W roku 2023 zespół zaśpiewał podczas otwarcia pierwszej w Polsce sceny dla muzyki nowej, czyli Przestrzeni Muzyki Współczesnej Hashtag Lab, a także wziął udział w projekcie Wielka Nieobecna w Muzeum Historii Żydów Polskich, gdzie prawykonany został utwór Lechem-we-Afar Agnieszki Stulgińskiej, wskrzeszający historię Wielkiej Synagogi na Tłomackiem. W programie koncertu znalazły się także nieznane w Polsce kompozycje ze zbiorów Gerszona Efrosa, czyli zapomniana muzyka żydowska z początku XX wieku.